دریافت تندیس طلائی حمایت از مصرف کنندگان از وزیر صنعت، معدن و تجارت
سالن همایش های حوزه هنری انقلاب اسلامی در روز دوشنبه بیست و یکم خرداد 1402، میزبان برگزیدگان بیست و دومین دوره جوایز سازمان حمایت از مصرف کنندگان بود.
سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان یکی از دستگاه های اجرائی وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد که هر ساله با برگزاری یک رویداد مبتنی بر توانمندی ها، شایستگی ها و دستاورد شرکت ها در بعد تحقق آرمان های مشتری مداری و استیفای حقوق مشتریان ایفای نقش می نماید.
شرایط شرکت ها برای شمول در این رویداد عامل تعیین کننده مهمی به حساب می آید. برخی از معیارهای این شرایط با استناد به آئین نامه مصوب، شامل در اختیار داشتن سامانه مدیریت مشتریان (CRM) ، دارا بودن فرآیندهای رضایت و شکایت مشتریان مستند به صدور گواهینامه سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001 ، تحقیق و توسعه (R&D) ، رضایت مشتریان ISO 10004 و شکایت مشتریان ISO 10002. نداشتن حکم محکومیت در شعب سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع ذیصلاح، کسب رضایت حداقلی 90 % مشتریان (سطح تندیس) می باشد.
دارا بودن این شرایط اولیه با تنظیم و ارسال اظهارنامه در قالب معیارهای امتیازی به تکامل می رسد. این اظهارنامه پس از مطالعه ، بررسی و تجزیه و تحلیل توسط کارشناسان سازمان حمایت وارد مرحله ارزیابی حضوری و برگزاری جلسه کمیته فنی با حضور مدیران ارشد سازمان حمایت ، خبرگان صنعت و کارشناسان می شود. در ارزیابی سال گذشته به نتایج خوداظهاری شرکت ها بسنده نشد و با معرفی سه شرکت دانش بنیان معتمد سازمان حمایت ، مقدمات حضور و افکارسنجی کارشناسان این شرکت ها به منظور برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان اجراء گردید. لذا نتایج از دقت و صحت به مراتب بیشتری برخوردار می باشد.
در دوره ارزیابی اخیر که مربوط به سال 1401 می باشد تعداد 280 بنگاه اقتصادی با ثبت نام در دبیرخانه همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان متقاضی حضور در فرایند ارزیابی شدند که تعداد 202 شرکت با توجه به شرایط صدرالاشاره پذیرش شدند و اظهارنامه آنها به منظور ارزیابی، در اختیار ارزیابان سازمان حمایت قرار گرفت. از میان متقاضیان فقط 36 شرکت موفق به احراز شرایط دریافت گواهینامه و تندیس های ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان شدند. منتحبین این دوره از جوایز به شرح جدول زیر می باشد :
تندیس طلایی | 8 |
تندیس نقره ای | 9 |
تندیس برنزی | 2 |
گواهینامه | 14 |
شرکت سام سرویس به واسطه قدمت و اعتبار در صنعت خدمات پس از فروش و فرآیندهای جامع و کامل مشتری گرائی در زمره شرکت های سطح تندیس طلائی سازمان حمایت قرار گرفت و مدیریت محترم عامل با حضور در همایش اعطاء جوایز ، تندیس طلائی را از جناب آقای دکتر علی آبادی ، وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت دریافت کرد.
دیدگاه کاربران
- 1
- 2
- 3